Söndagmorgon, med en god portion icke-kariesfrämjande äggröra i magen.

Igår kom jag ut på en 45 minuters powerwalk, det var segt och kärvt att komma ut men till sist gick det...och som alltid kändes det riktigt gött efteråt. Det är svårare att hålla en bra kost när barnen är här (jag kör en lchf-variant, inte hardcore men ganska strikt) men tycker att det har gått skapligt den här helgen.
Igår roade jag mig med att läsa en gammal tandläkares observationer av olika folks tandhälsa (se länk från www.kostdoktorn.se) i början av 1900-talet. Han konstaterade (föga förvånande idag egentligen) att de som levde utan vitt mjöl och socker hade, trots total avsaknad av tandvårdsrutiner, starka friska tänder utan karies....medan de andra, ja not so good helt enkelt. Det som slår mig varje gång jag läser om de snabba kolhydraterna är att detta ju är så gammal kunskap, hur har vi kunnat gå så fel på vägen? Big buisness är nog ett av svaren.
Har fått tydligt bättre flås, hann längre på mina 45 minuter igår än jag gjorde på samma tid för några veckor sedan. Inga jättestora framsteg kanske, men framsteg likafullt.
/Hemliga löparen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0