Ok, it's on!

Idag är dag 100 av 100 (kör nedräkningsvarianten istället för den mer korrekta kronologiska, känns så mycket mer spännande så) i en utmaning som jag antagit. 100 dagar som jag ska satsa på att jobba fokuserat för att nå mina personliga hälso-mål. Det är bloggaren healthy prawn (http://healthyprawn.blogspot.com/) som motiverat mig till detta, och som jag förstått det kommer vi bli ett helt litet gäng här i cyberspace som satsar dessa 100 dagar.
Så nu till några utgångsvärden och mål (puh, dags att jag blottar mig lite här)

Träning:
Dagsläge:
Under sommaren har jag powerwalkat eller simmat 3 gånger/vecka
Mål:
- Dagliga promenader (till och från jobbet), konditionsträning 3 gånger/vecka  (i den bästa av världar också ett styrkepass/vecka, det blir en extra guldstjärna för mig om jag lyckas med det)
- Springa 5 kilometer utan att behöva promenera

Kost
Dagsläge
Sedan början av juni äter jag ganska strikt LCHF, men varierar mina måltider förhållandevis lite (oj så mycket omeletter det blir)
Mål
- Fortsatt LCHF, mer varierade och avancerade rätter
- Hitta en strategi för att hantera bjudningar (tips mottages tacksamt på detta, den sociala biten är lite knepig tycker jag)

Hårda siffror
Vikt
Idag: 75 kg
Mål om 100 dagar: Under 70 (och mer muskler!)
Långsiktigt mål: 65 kg
Midjemått
Idag: 87 cm
Mål om 100 dagar: Under 80
Stuss
Idag: 108
Mål om 100 dagar: Mindre!
Vad alla dessa olika faktorer egentligen handlar om är förstås:
Mina mål att känna mig stark och stolt i min kropp, känna mig snygg i jeans och bikini och att jag kan springa långt utan att fuska.
Så, hur har denna första dag förlöpt hittills? Jodå, alldeles utmärkt tack! Jag har skött min kost finemang, tagit en timmas powerwalk och börjat söka inspiration i Björn Ferrys "Ferryfood".



Kommentarer
Postat av: Helan

Stort lycka till med dina mål! Kul att titta runt på olika bloggar såhär dag 1 eller 100 av 100 =)!

2011-08-08 @ 16:53:56
URL: http://ultimatadagar.blogg.se/
Postat av: Fiffi

Hejja hejja!

2011-08-09 @ 07:55:21
URL: http://prinsessbakelsen.blogg.se/
Postat av: Jenny

Lycka till och kämpa på! :)

2011-08-09 @ 11:19:04
URL: http://minbloggomhalsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0